Info EBOS

Information about spotting at Ostend Airport

Moderators: Nico, ostend_airport

Mriya
Backgarden shooter

Info EBOS

Postby Mriya » Sat May 02, 2020 9:27 am

Hey juppekes.

Heb eens een vraagje.
Zijn er plaatsen op het internet waar ik zelf de vluchten voor EBOS kan terugvinden.
Ik vind het al heel tof dat ik hier heel veel informatie kan krijgen, maar af en toe zijn er vluchten die hier niet verschijnen.
Kan ik die info zelf gaan zoeken, of heb ik als gewone burger daar geen toegang toe?

Alvast bedankt.

fleet.man
OSTAir Virtual Airlines

Re: Info EBOS

Postby fleet.man » Sat May 02, 2020 1:03 pm

Ikzelf probeer ook maximaal op de hoogte te blijven van EBOS vanuit Zwevezele. Met de beperkte middelen die er maar zijn is dit zeker niet handig. Wegens uiteenlopende redenen is dergelijke info alsmaar moeilijker te vinden. Het is oa ook een optie, zoals ik doe, om bij FR24 een 'silver' -subscription te nemen en vanaf ik thuis ben staat mijn pc aan met tab blad of tweede scherm op FR24. En zo alles in het oog te houden wat over Belgie of de kust komt op lagere hoogte. Maar dan nog missen we veel natuurlijk, want sommige traffic komt ook niet op FR24, of sommige data word verkeerd weergegeven. Heb al zitten denken in de keuken een breedbeeld te hangen, waar ik FR24 kan op zetten via laptop of ander bron. :m
My Hobby Facebook
Kind Regards, Timo

Libra
Ebos-spotting Rookie

Re: Info EBOS

Postby Libra » Tue May 05, 2020 12:01 am

Het is inderdaad echt wel een zoeken naar de diverse infobronnen waarop iets te vinden is. Meestal zijn die bronnen ook niet altijd compleet en moet je via diverse bronnen zelf trachten wat aan elkaar bijeen te zoeken om meer te weten te komen op wat komen gaat. Buiten FR24 kan je ook Flightaware gebruiken. Voor Oostende is dat https://uk.flightaware.com/live/airport/EBOS

Op deze site zie je ook de vluchten van Qatar vermeld die ondanks dat ze op FR24 staan vermeld als vliegend naar Luxemburg, toch naar EBOS onderweg zijn. Je ziet ze ook met een balkje verder vliegen van hoelang ze nog te doen hebben. Ook de Egyptair vluchten zie je met hun exacte tijd al enkele dagen op voorhand daarop klaar staan. Er staan ook vluchten van BIZjets op, die meestal zeer laat pas vermeld worden, maar helaas ook weer niet altijd. De vluchten van Noordzeehelicopters naar de Noordzee staan er ook dagelijks correct op vermeld.

Dus wat je op beide programma's ziet en niet ziet, moet je zelf maar combineren. Er is ook nog planefinder die soms ook nog extra info geeft die je op beide andere weer niet ziet. Dus ook dat dan maar combineren.

Return to “OST Spotting Info”